WEKO3
アイテム
Students' Creation of VR English Lessons : Adopting a Constructivist Approach
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/18036
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/180360275b4b1-929d-47f7-bc81-3d12facc7b6e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
本文を見る (1.7 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-04-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Students' Creation of VR English Lessons : Adopting a Constructivist Approach | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Virtual Reality | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Constructivist Approach | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Computer Mediated Communication | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Bloom's Taxonomy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Collaborative Learning | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
SAITO, Yukie
× SAITO, Yukie |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 50083 | |||||
姓名 | 斎藤, 裕紀恵 | |||||
姓名 | サイトウ, ユキエ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Virtual reality(VR) has many benefits for English education,such as using visual contextual clues for communication,lowering foreign language anxiety,improving speaking performance,promoting collaboration work,and applying higher thinking skills. Adopting a constructivist approach,a project where the third-year university students planned English lessons and taught English to second-year students using a VR platform,Immerse,was implemented During the project,the VR English lessons were video recorded. After the project,a questionnaire and a group interview was conducted with the third-year students who participated as teachers. The analysis of the videos,the questionnaire,and the group interview showed that the VR scenes and the objects in the scenes helped mediate communication with the students. They also thought they improved their English-speaking skills,worked collaboratively,and adopted higher thinking skills. Based on the results,pedagogical implications for students to create VR English lessons and teach English to other students for teacher training will be suggested. | |||||
書誌情報 |
国際情報学研究 巻 3, p. 31-47, 発行日 2023-03-25 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 中央大学国際情報学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2435-855X | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |