ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 国際情報学研究
  2. 第3号

Students' Creation of VR English Lessons : Adopting a Constructivist Approach

https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/18036
https://chuo-u.repo.nii.ac.jp/records/18036
0275b4b1-929d-47f7-bc81-3d12facc7b6e
名前 / ファイル ライセンス アクション
2435-855X_3_31-47.pdf 本文を見る (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-01
タイトル
タイトル Students' Creation of VR English Lessons : Adopting a Constructivist Approach
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Virtual Reality
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Constructivist Approach
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Computer Mediated Communication
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Bloom's Taxonomy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Collaborative Learning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 SAITO, Yukie

× SAITO, Yukie

en SAITO, Yukie

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 50083
姓名 斎藤, 裕紀恵
姓名 サイトウ, ユキエ
言語 ja-Kana
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Virtual reality(VR) has many benefits for English education,such as using visual contextual clues for communication,lowering foreign language anxiety,improving speaking performance,promoting collaboration work,and applying higher thinking skills. Adopting a constructivist approach,a project where the third-year university students planned English lessons and taught English to second-year students using a VR platform,Immerse,was implemented During the project,the VR English lessons were video recorded. After the project,a questionnaire and a group interview was conducted with the third-year students who participated as teachers. The analysis of the videos,the questionnaire,and the group interview showed that the VR scenes and the objects in the scenes helped mediate communication with the students. They also thought they improved their English-speaking skills,worked collaboratively,and adopted higher thinking skills. Based on the results,pedagogical implications for students to create VR English lessons and teach English to other students for teacher training will be suggested.
書誌情報 国際情報学研究

巻 3, p. 31-47, 発行日 2023-03-25
出版者
出版者 中央大学国際情報学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2435-855X
権利
権利情報 この資料の著作権は、資料の著作者または学校法人中央大学に帰属します。著作権法が定める私的利用・引用を超える使用を希望される場合には、掲載誌発行部局へお問い合わせください。
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:26:09.011021
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3